fbpx

Ağız ve Diş Sağlığınızı Nasıl Korumak İçin Öneriler

Ağız ve Diş Sağlığınızı Nasıl Korumak İçin Öneriler

Teeth-.jpg

Ağız ve Diş Sağlığı

Ağız ve Diş Sağlığınızı Nasıl Korumak İçin Öneriler

2021 yılının ortalarında devam ederken Ağız ve Diş Sağlığını korumak için bir liste hazırladık. Unutulmamalıdır ki ağız ve diş sağlığı birçok hastalığın sebebi olabilmektedir. Bu nedenle önerdiğimiz aktiviteleri rutininiz haline getirerek ağız ve diş sağlığınızı koruyabilir ve daha temiz dişlere sahip olabilirsiniz.

Ağız ve Diş Sağlığını Nasıl Koruyabilirsiniz?

  1. Diş ipi kullanın

Diş fırçası kullanmak diş yüzeyinin yalnızca %60ını temizleyebilmektedir. Kalan %40 için diş teli kullanmanız gerekmektedir. Dişlerinizin aralarında oluşan plaklar veya kalıntılar doğru bir şekilde diş ipi kullanılarak temizlenebilmektedir. Diş ipinin nasıl kullanmanız gerektiğine dair diş doktorunuzdan bilgi alabilir ve daha sağlıklı dişlere sahip olabilirsiniz.

  1. Dişlerinizi günde en az iki kere fırçalayın

Dişlerinizi günde iki kere fırçalamak dişlerde oluşabilecek plak ve yiyecek kalıntılarından sizi kurtarabilmektedir. Dişlerinizi fırçalarken arka dişlerinizi dairesel hareketlerle ön dişlerinizi ise dikey hareketlerle fırçalamanız gerekmektedir.

  1. Elektrikli diş fırçasına kullanın

Elektrikli diş fırçaları doğru kullanımlarda klasik diş fırçalarına göre daha etkili olabilmektedir. Ayrıca elektrikli diş fırçaları kullanıldığı zaman dişlerin temizliğine fayda sağlamaktadır. Ayrıca dişlerin aralarında biriken kalıntıları daha fazla temizler. Dişleri çok sert fırçalamak diş etlerinize arrar verebileceği için çok sert fırçalamamak gerekmektedir.

  1. Dilinizi de fırçalayın

Dilin üzerinde çok sayıda bakteri vardır. Bu bakterilerin bir kısmı dişlerinize zarar verdiği gibi çürük oluşumuna sebep olabilmektedir. Ayrıca bu bakteriler nefesinizin kötü kokmasına sebep olabilmektedir. Dilinizi fırçaladığınız zaman bu bakterilerden kurtulabilirsiniz.

  1. Daha az şeker kullanın

Fazla şeker tüketmek dişlerinizi çürütebilir. Daha az şeker kullanarak bu riski azaltabilirsiniz. Örneğin kola gibi bol miktarda şeker içeren içecekler yerine maden suyu veya çeker içermeyen başka bir içecek kullanabilirsiniz. Yiyecek tüketmeden önce içerdiği şeker miktarına bakabilirsiniz ve daha az şeker içeren besinleri tercih edebilirsiniz.

  1. Diş kontrollerini aksatmayın

Diş hekimi ile yapacağınız kontroller size ağız ve diş sağlığınız hakkında bilgileri verir ve bir sorun oluşmadan önce size önlem alma imkanı tanır. Ayrıca henüz farkına varmadığınız hastalıklarda erken teşhis daha büyük sorunların ortaya çıkmasını sağlar. Eğer tedaviye geç kalırsanız dişlerinizi kaybetme riskiniz ortaya çıkar. Dişlerinizde hassasiyet veya ağrı oluşuyorsa en kısa zamanda bir diş doktoruna gitmeniz gerekmektedir. Dişçide yapılan kontroller arasında en fazla 6 ay geçmesi gerekmektedir. Ağız ve diş sağlığınız için önceden önlem almak her zaman daha iyidir.

Yukarıda sıraladığımız önlemleri uygulayarak ağız ve diş sağlığınızı koruyabilir, daha iyi bir noktaya getirebilirsiniz. Sizde Pendik’te yer alan Baydent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniğine gelerek ücretsiz muayene olabilir ve uygun fiyatlarımızdan faydalanabilirsiniz.

Call Now Button